Przedszkole nr 58 w Gdyni

Nazwa sali - Las

Grupa dzieci - ŻEGLARZE

kontakt: las@przedszkole58gdynia.pl

Nauczyciele:

nauczyciel kontraktowy, mgr Anna Piskulak

nauczyciel dyplomowany, Iwona Kierończyk

Pomoc nauczyciela - Joanna Skręta

woźna oddziałowa - Joanna Walczak

OPŁATY

Proszę wyszukać w dokumencie rubrykę z ID swojego dziecka oraz dokonać opłat zgodnie z wyliczoną wysokością i w określonym w ostatniej kolumnie terminie.

Opłaty za listopad tutaj.

GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

1. Jak wyglądał świat przed milionami lat

2. Idzie zima ze śniegiem

3. W oczekiwaniu na Święta

4. W Świątecznym nastroju

Założenia programowo - wychowawcze:

- poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat

- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela

- układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela

- rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie części ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie

- liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

„Ho, ho, ho"- piosenka

1. Zaprzęg Mikołaja dziś wyruszył w świat

renifery łapią w noski swoje wiatr.

I gdy tak przez mleczną drogę sobie mkną

to Mikołaj nuci znów piosenkę swą.

 Ref.: Ho, ho, ho, ho, ho, ho wszystkie dzieci znam.

Ho, ho, ho, ho, ho, ho każdemu coś dam.

Ho, ho, ho, ho, ho, ho bardzo kocham was.

Ho, ho, ho, ho, ho, ho przybędę na czas.

2. Czasem strąca kilka małych srebrnych gwiazd

    by rozświetlić zbliżający się już zjazd

  i gdy kat przez mleczna drogę sobie mkną

 to Mikołaj nuci znów piosenkę swą.

ref   Ho, ho ….

 3. Widać miasto więc zwolniły nieco bieg,

pod saniami trzeszczy biały, zimny śnieg.

Zatrzymały się już pierwszy widać dom,

a Mikołaj nuci znów piosenkę swą.

 Ref.: Ho, ho, ho, ho, ho, ho wszystkie dzieci znam.

Ho, ho, ho, ho, ho, ho każdemu coś dam.

Ho, ho, ho, ho, ho, ho bardzo kocham was.

Ho, ho, ho, ho, ho, ho przybędę na czas.

 

LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

1. Wszędzie woda.

2. Polska - moja ojczyzna.

3. Moje prawa i obowiązki.

4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

Założenia programowo - wychowawcze:

- przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie

- przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych

- uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)

- zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek

- kształtowanie świadomości obywatelskiej

- nabycie wiadomości o swoim regionie, mieście

- kształtowanie postawy szacunku do wartości, symboli i tradycji narodowych.

Piosenka:

"Jestem Polką i Polakiem"

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
/2x

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

 

 

 

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Idzie jesień... a) przez ogród i sad b)do zwierząt
    1. Co z czego otrzymujemy
    2. Idzie jesień… z deszczem

Założenia programowo - wychowawcze:

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw;

- uczestniczenie we wspólnych zabawach;

- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii;

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa;

- uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej
  • ze śpiewem.

Piosenka:

"Jestem ZUCH"

Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam głowę, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce:ram,tam,tam!
I "Dzień dobry" mówię Wam!

Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam nosek, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce:ram,tam,tam!
I "Dzień dobry" mówię Wam!

 

 

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. To jestem ja, a to moje przedszkole.
  2. Moja droga do przedszkola
  3. Idzie jesień.

Założenia programowo - wychowawcze:

- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;

- nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.);

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek);

- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii;

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.

Piosenka: 

"Jesień"

1. Dzisiaj od rana jesień czarowała,
w parku i w lesie dary rozdawała.
 
Ref. Jesień, jesień, jesień z wiatrem zatańczyła,
liście złote i brązowe wszędzie rozrzuciła.
 
2. W kolczastych czapkach kasztany spadają,
śmieją się dzieci, w trawie ich szukają.
 
Ref. Jesień, jesień...
 
3. Cała w koralach, piękna jarzębina
z wesołym wiatrem taniec rozpoczyna.
 
Ref. Jesień, jesień...
 
Nasze prace:

 

Drodzy Rodzice!

Zaczynamy wspólną przygodę! Trochę inaczej niż to do tej pory bywało, ale mimo przeszkód nie zabraknie wspaniałych chwil z uśmiechem na twarzy :) 

Ponieważ nadal pracujemy w reżimie sanitarnym, obowiązywać nas będą pewne nietypowe zasady. Proszę uważnie przeczytać poniższe informacje.

Grupa "Żeglarzy" pracuje w godzinach 07:00 - 16:00. Dzieci przyprowadzają Państwo najpóźniej do godziny 08:15, a odbierają najpóźniej o godzinie 16:00, przy czym najwcześniej odebrać dziecko można o godzinie 14:30.

W poniedziałek 31.08. odbędzie się spotkanie z Rodzicami według harmonogramu rozpisanego w "Aktualnościach". Podczas spotkania szczegółowo objaśnię funkcjonowanie grupy przedszkolnej oraz zasady naszej współpracy. 

1 września (lub na spotkanie organizacyjne 31.08.) proszę przynieść dla dziecka:

- kapcie,

- ubranie na zmianę w worku (min. dwie zmiany),

- bidon z wodą,

- dokumenty niezbędne do pozostawienia dziecka w placówce (procedury covid, zgody, upoważnienia),

- śpiworek,

- piórnik z kredkami,

- chusteczki mokre oraz 2 kartoniki chusteczek suchych,

- teczkę do prac plastycznych (A4 na gumkę).

WSZYSTKIE RZECZY MUSZĄ BYĆ PODPISANE!

NIE przynosimy: piżamy, szczotki, kubka, pasty do zębów, szczotek do włosów.

W razie pytań pozostaję do dyspozycji :)

Do zobaczenia!

Nauczyciel grupy Żeglarzy

Anna Piskulak