Przedszkole nr 58 w Gdyni

Nazwa sali - Miasto

Grupa dzieci - Delfinki

Nauczyciele:

Nauczyciel mianowany: mgr Alicja Wasielewska

Nauczyciel kontraktowy: mgr Joanna Krynicka

Woźna oddziałowa: Marzena Wendt

OPŁATY

Proszę wyszukać w dokumencie rubrykę z ID swojego dziecka oraz dokonać opłat zgodnie z wyliczoną wysokością i w określonym w ostatniej kolumnie terminie. Bardzo prosimy o wpłacanie dokładnie takiej kwoty, jaka widnieje w nawiasie przy numerach rachunku!

Opłaty za czerwiec 2021 tutaj.

KONTAKT :  miastoprzedszkole@gmail.com


W tym tygodniu dzieci miały bardzo dużo aktywności. Obyły się zajęcia z chustą animacyjna - dzieci uwielbiają takie zabawy oraz gimnastyka z woreczkami oraz innym sprzętem gimnastycznym. Dzieci wykonywały prace plastyczna pod tytułem " Wakacyjne łódki"  gdzie przyklejały elementy łódki, chmurek oraz słońca  i malowały farbami morze. Wszystko zostało im wyjaśnione krok po kroku i bardzo ładnie sobie dzieci poradziły. Widać postęp jeśli chodzi o skupienie uwagi i dzieci bardzo rzadko potrzebuja pomocy. Podobnie było z karta pracy - dzieci miały wyjaśnione polecenie i miały przykleić naklejki we właściwe miesca na karcie pracy  ( orientacja w przestrzeni) na koniec miały pokolować ilustracje. Oprocz śpiewamy piosenki (mamy nadzije, że dzieci śpiewają w domu) korzystamy z pięknej pogody i wychodzimy na plac zabaw na dłużej :)) Pozdrawiamy serdecznie i życzymu miłego weekendu :))) Wychowawczynie :)









































Dzieci 1 czerwca miały swoje święta. W tym dniu nie obyło się bez super zabawy. Dzieci bawiły sie w tym dniu w piratów była mapa skarbów i wiele innych  atrakcji. Bardzo dziekujemy rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie przezentów i klocków do sali. :))) Dzieci są bardzo zadowolone i codziennie z nich korzystają:))) Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego weekendu :)











W tym tygodniu dużo się działo w naszej grupie. Dzieci przygotowały dla Państwa piękny występ z okazjii Dnia Mamy i Taty. Prosimy pochwalić dzieci za piękny występ - duże braaawaa!!!   Odbyły się także urodziny: Wiktora, Franka i Kacpra dzieci świetnie się bawiły przy muzyce i wspólnym poczestunku. Dziękujemy rodzicom za przygotowanie tej uroczystości :) W kolejnych dniach również dużo się działo jak widać na zdjęciach Pani Ala zorganizowała fajne zajęcia, gdzie dzieci mogły odrysowywać swoje stopy, a na sam koniec pokolorować (palcami stóp). Wszystko zostało uwiecznione na naszej tablicy w holu. Widać, że dzieci bardzo sie cieszyły z tych zajęć i miały je w pamięci przez kolejne dni. Odbyły się również zajecia z kodowania. Delfinki rownież systematycznie uzupełniają zeszyt ćwiczeń (Odprowadzam sam) , gdzie z chęcią wykonują różne zadania. Ten tydzień był dla nas bardzo pracowity, ale dzieci z chęcią we wszystkim uczestniczą i mają duży zapał do pracy. Oby tak dalej :)))




















W tym tygodniu grupa Delfinków bardzo pięknie pracowała.Dzieci ćwiczyły sprawność motoryki małej poprzez wycinanie, przyklejanie, rysowanie. Tworzyły  wspólną, grupową praca pt "ŁĄKA W MAJU". Widac również u dzieci postęp w zakresie posługiwania się nożyczkami. Dzieci miały różne zadania związane z wycinaniem i ćwiczyły przez to koordynację wrokowo - ruchowej. Nasze przedszkole bierze udział w akcji "Odprowdzam sam" . Dzieci codziennie przyklejają naklejki na drzewko, które wisi u nas w sali. Zawsze są bardzo podekscytowane, kiedy mogą się pochwalić czym dzisiaj przyjechały do przedszkola. Jak widać nasze drzewko będzie zaraz całe zapełnione :))). Widać, że dzieci są bardzo aktywne :)) W poniedziałek nasz występ z  z okazji Dnia Mamy i Taty . Dzieci przygotowywały, również niespodzianki. Nie zdradzamy nic więcej. Prosimy trzymać kciuki, żeby wszystko się udało. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy udanego weekendu :))

     

     
    












MAJ: 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

- MOJA OJCZYZNA

- MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

- ŁĄKA W MAJU

- ŚWIĘTO RODZICÓW

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWO - WYCHOWAWCZE:

- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc

- poznawanie legend związanych ze swoją miesjcowością, swoim regionem

- podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy

- poznawanie symboli narodowych:flagi, godła, hymnu narodowego

- wskazywanie położenia Polski na mapie Europy

- opisywanie wyglądu rodziców, podawanie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter)

- podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców

- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny

- wyjaśnienie wieloznaczności słowa dom

- przedstawienie przygotowanego programu artystycznego dla rodziców z okazjii "Dnia rodziny" oraz wykonywanie upominków 

- rozwijanie sprawności mnualnej poprzez uczestnictwo w zabawach

- rozwizywanie zagadek, rebusów, powtarzanie z pamięci wierszy i piosenek

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

- posługiwanie się celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami w aspektach kardynalnym i porzadkowym

- zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku 

- obserwowanie w sposób bezpośredni pośredni łąki wiosną, zwracanie uwagi na ośliny i zwierzęta tam żyjące

- poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin

- ćwiczenia narządów artykulacyjnych 

- porównywanie masy przedmiotów "na oko"

- wypowiadanie sie na temat wybranych utworów literackich

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych 

- wzbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka

- stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem

- poznawanie prostych zjawisk przyrodniczo - fizycznych w toku przeprowadzania doświadczeń 

- wzbogacanie słownictwa, inicjowanie samodzielnych działań dzieci w naturalnym środowisku

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych 

wierszyk i piosenka na maj

wierszyk i piosenka na maj

KWIECIEŃ:

TEMATY KOMPLEKSOWE:

WIOSENNE POWROTY

- WIOSNA NA WSI 

- DBAMY O PRZYRODĘ 

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWO - WYCHOWAWCZE 

zapoznawanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski

- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych ptaków, ich budowy i upierzenia 

- wzbogacanie wiadomości na temat wyglądu i zwyczajów bociana

- wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów ptaków wiosną

- rozwijanie umiejętności matematycznych 

- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków

- zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną 

- utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka 

- zapoznanie z pracą rolnika

- utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich - dorosłych i młodych 

- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich 

- zachęcanie do obserwowania przyrody

- zachęcanie do uprawiania roślin 

- kształtowanie nawyków ekologicznych 

- zachęcanie o dbanie o środowisko

- poznawanie umiejetności fizycznych wybranych odpadów 

Piosenka i wierszyk na kwiecień: 

piosenka i wierszyk na kwiecień

Praca zdalna 

scenariusz 16.04.2021

scenariusz

scenariusz 15.04.2021

scenariusz

scenariusz 14.04.2021

scenariusz

scenariusz 13.04.2021

scenariusz

scenariusz 12.04.2021

scenariusz

zwierzęta wiejskie nemo

zwierzeta mamy i dzieci

zwierzęta domowe

scenariusz 09.04.2021

scenariusz

scenariusz 08.04.2021

scenariusz

scenariusz 07.04.2021

scenariusz

scenariusz 06.04.2021

scenariusz

scenariusz  02.04.2021

scenariusz

 

scenariusz  01.04.2021

scenariusz

karta pracy

bajeczka wielkanocna 

scenariusz  31.03.2021

 

scenariusz

karty obrazkowe Wielkanoc

wielkanocne sekwencje

zakodowana droga pomocnik zająca

scenariusz 30.03.2021

scenariusz

karta pracy

karta pracy

scenariusz 29.03.2021 

scenariusz gimnastyka

karta pracy

Marzec:

Tematy kompleksowe: 

- Zwierzęta z dzungli i sawanny

- Zwierzęra z naszych pól i lasów

- Marcowa pogoda

- Wiosenne przebudzenie 

Założenia progamowo - wychowawcze 

- wzbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka 

- stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, skutkiem 

- poznawanie prostych zjawisk przyrodniczo - fizycznych w toku przeprowadzania doświadczeń 

- wzbogacanie słownictwa

- poznawanie w sposób bezpośredni zoo lub pośredni filmy i albumy 

- poznawanie modelu kuli ziemskiej 

- wskazywanie kontynentów, oceanów i mórz

- porównywanie wyglądu zwierząt i roślin 

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych 

- wyjaśnianie pojęć ptaki, ssaki, gady

- poznawanie oznak nadchodzącej wiosny 

- uroczyste powitanie wiosny 

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych 

Luty: 

Tematy kompleksowe: 

- Gdynia moje miasto 

- Nie jesteśmy sami w kosmosie

- Zawody 

Założenia programowo - wychowawcze 

rozwijanie mowy i myślenia 

- rozwijanie percepcji słuchowej, sprawności manualnej i ruchowej 

- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce

- reagowanie na ustalone sygnały 

- rozwijanie umiejętności matematycznych 

- rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej 

- wzmacnianie patriotyzmu lokalnego 

- rozwijanie zainteresowania historią własnego miasta 

- dostarczanie wiadomości na temat układu słonecznego 

- zeznajomienie ze środkami transportu

- poszerzanie zasobów wiedzy dzieci dotyczącej zawodów 

 

 

 

 

STYCZEŃ:

TEMATY KOMPLEKSOWE: 

- Mijają dni, miesiące lata

- Zima i zwierzęta 

- Babcia i dziadek

- Jak wyglądał świat przed milionami lat?

Założenia programowo - wychowawcze:

- rozwijanie mowy i myślenia

- rozwijanie percepcji słuchowej, sprawności manualnej i ruchowej

- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce

- reagowanie na ustalone sygnały

- rozwijanie umiejętności matematycznych

- rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej 

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość

- opanawanie tekstu melodii nowej piosenki 

- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim

- wzbogacanie wiedzy na temat warunków panującym w prehistorycznym lesie

- wykorzystywanie nowych efektów dzwiękowych 

- budzenie zainteresowania dzieci historią Ziemii

- dostrzeganie upływu czasu

- poznawanie występujących w przyrodzie następst: dni i nocy oraz pór roku

- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych 

- tworzenie podkładu muzycznego do piosenki z użyciem instrumentów 

- zachęcanie do spedzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem 

WIERSZYK I PIOSENKA NA STYCZEŃ:

piosenka i wierszyk na styczeń

GRUDZIEŃ: 

TEMATY KOMPLEKSOWE: 

- Projekt emocje 

- Idą święta

- Idzie zima ze śniegiem

Założenia progamowo - wychowawcze:

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami

- kształtowanie umiejętności kształtowania i nazywania uczuć

- rozwijanie sprawności ruchowych 

- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie

- rozwijanie wyobrazni i ekspresjii twórczych

- nabywanie przez dzieci umiejętności mówienia - nie

- kształtowanaie więzi z własną miejscowością i jej mieszkańcami

- dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy 

- poznawanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia

- zachęcanie do wspólnego świętowania uroczystości przedszkolnych 

piosenka i wierszyk na grudzień

LISTOPAD

TEMATY KOMPLEKSOWE:

MOJA RODZINA

- MÓJ DOM

- MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

- MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWO - WYCHOWAWCZE:

- rozwijanie członków bliższej rodziny i dalszej, wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,

- rozwijanie percepcji słuchowej, sprawności manualnej i ruchowej,

- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,

- reagowanie na ustalone sygnały,

- rozwijanie umiejętności matematycznych,

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej,

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,

- utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka,

- stworzenie sytuacji sprzyjających adaptacji, poznaniu siebie i poczucia bezpieczeństwa, 

- opanowanie tekstu i melodii nowej piosenki, 

- zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i spokojnego zachowania się podczas ich brania, 

- poznawanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw, 

- zapoznanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania, 

- kształtowanie poczucia przynależności narodowej i postawy patriotycznej.

piosenka i wierszyk na listopad

PAŹDZIERNIK 

TEMATY KOMPLEKSOWE: 

- IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD

- IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT

- CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY ?

- IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM 

Założenia programowo - wychowawcze:

- rozpoznawanie i nazywanie wyglądu owoców

- rozwijanie sprawności rachunkowych

- nazywanie gatunków drzew

- wykonywanie piosenki z układem ruchowym

- nazywanie wybranych owoców i warzyw, określanie, które występują w Polsce 

- dzielenie nazw zwierząt na sylaby

- tworzenie wiewórki z orzechem

- wymienia poszczególne etapy powstawania mąki

- nazywanie zjawisk atmosferycznych

piosenka i wierszyk na październik