Książki na nowy rok
2020-08-10 13:30:42
W zakładce "Rada Rodziców" jest informacja dotyczaca zakupu książek dla dzieci wszystkich grup na nowy rok szkolny 2020/2021.
W zakładce "Rada Rodziców" jest informacja dotyczaca zakupu książek dla dzieci wszystkich grup na nowy rok szkolny 2020/2021.
Szanowni Państwo, rodzice wszystkich dzieci zwłaszcza tych, które rozpoczynają swoja edukację w naszym przedszkolu.
Ponieważ nie wiemy, czy reżim sanitarny pozostanie z nami na dłużej, w związku z tym prawdopodobnie spotkamy się dopiero we wrześniu i mam nadzieję, że będzie można wówczas zorganizować spotkania z rodzicami.
Na chwilę obecną mogę przekazać kilka informacji dotyczących organizacji pracy w nowym roku szkolnym:
Nowo przyjęte dzieci będą umieszczone w kilku grupach:
Dzieci urodzone w 2015r. – w jednolitej rocznikowo grupie Krabików (gr. IV)
Dzieci urodzone w 2016r. – w grupie mieszanej 3-4 latków (gr. II)
Dzieci urodzone w 2017r. – w grupie 3 latków (gr. I) oraz mieszanej 3-4 latków (gr. II)
Od nowego roku będą funkcjonować następujące oddziały:
Gr. I – jeszcze nie ma nazwy, 3 latki – nauczyciel: mgr Anna Piskulak
Gr. II – również jeszcze bez nazwy – 3,4 latki – nauczyciele: mgr Paulina Ślepecka oraz mgr Joanna Karsznia
Gr. III – Delfinki – 4 latki – nauczyciele: mgr Joanna Krynicka i mgr Alicja Wasielewska
Gr. IV – Krabiki – 5 latki – nauczyciele: mgr Maja Skrzypczak oraz mgr Karolina Więckowska
Gr. V – Rybki – 6 latki – nauczyciele: mgr Magdalena Kwiatkowska i mgr Mariola Basińska
Gr. VI – Ratownicy – 6 latki – nauczyciele: Paulina Langa i mgr Agata Lipińska
Dla dzieci, zwłaszcza dla tych najmłodszych należy przynieść ubrania i bieliznę na zmianę, najlepiej po dwa komplety oraz zamykany woreczek na tzw. „mokre wpadki”.
Dzieci z grup I i II leżakują po obiedzie, w związku z tym należy przynieść duży koc obleczony w poszewkę (najlepiej taki ok. 160 cm x 200 cm) lub śpiworek, małą poduszkę – jasiek oraz piżamkę z krótkimi rękawkami.
Ponadto: obuwie na zmianę – wygodne, antypoślizgowe, łatwe do zakładania i zapinania, chusteczki higieniczne w pudełku (mokre – zwłaszcza dla najmłodszych i zwykłe jednorazowe, jak największe pudełko – to już dla wszystkich dzieci).
Wszystkie rzeczy muszą być podpisane. (Drobna porada – na materiale doskonale trzyma się długopis, na plastiku – lakier do paznokci)
Bardzo prosimy również o zakup książek:
Dla dzieci trzyletnich: Olek i Ada. Trzylatek, poziom A, Pakiet, Autor: Marzanna Cieśla, Agnieszka Horabik, Monika Smułka, Wiesława Żaba-Żabińska, Marzena Kwiecień; Wydawnictwo MAC Edukacja.
Dla sześciolatków: Olek i Ada. Sześciolatek. Poziom B+, Pakiet, Autor: Iwona Fabiszewska, Klaudia Wilk, Wiesława Żaba-Żabińska, Marzena Kwiecień, Wydawnictwo MAC Edukacja
Pozostałe informacje będą zamieszczane na tej stronie internetowej. Proszę tu zagladać.
Pierwsze kroki w przedszkolu – krótki poradnik, jak pomóc dziecku i sobie przekroczyć próg przedszkola oraz przetrwać początkowe dni.
Ułatwia adaptację |
Utrudnia adaptację |
Sprawy organizacyjne |
|
Racjonalne podjęcie decyzji o pobycie w przedszkolu |
Niepewność decyzji |
Pozytywne myślenie o przedszkolu – tym samym przekazanie pozytywnych emocji dziecku |
Brak zaufania do placówki czy do personelu oraz rozmowy o tym przy dziecku |
Przygotowanie wspólnie z dzieckiem wygodnych ubranek, pościeli, ulubionej maskotki i podpisanie ich, tak aby dziecko zawsze wiedziało, że to są jego rzeczy |
Nowe ubrania, w których nie wiemy, czy dziecko dobrze się czuje, nowa pościel i piżamka, których dziecko nie zna, niewygodne buciki na zmianę, itp. |
Pożegnania |
|
Wcześniejsze wyjście z domu – tak, aby do przedszkola „nie wpadać” na ostatnią chwilę. |
Poganianie dziecka, pośpiech, zdenerwowanie |
Pożegnanie się z dzieckiem jeden raz |
Kilkukrotne żegnanie się z dzieckiem przed salą |
Przyprowadzanie dziecka do sali „na własnych nogach” |
Branie dziecka przed wejściem do sali na ręce i sytuacja, podczas której nauczyciel musi zabrać dziecko, a co gorsza „wyrwać” z rąk rodziców, którzy przecież spieszą się do pracy. Tak, tak – często takiego „wyrwania” i „zrobienia czegoś z dzieckiem” rodzice oczekują! |
Nie uleganie dziecku i nie zabieranie do domu nawet gdy błaga i płacze. |
Wycofywanie się z podjętej decyzji o przyjściu do przedszkola. Dzieci są mądre – wystarczy tak naprawdę jeden raz, aby zorientowały się, że płaczem mogą wpłynąć na rodziców i zaczną stosować takie rozwiązania na stałe. |
Rutyna w sposobie pożegnania (np. buziak, przytulenie i piątka) oraz przychodzenie o tej samej porze. |
Chaos, brak systematyczności, codziennie inny sposób pożegnania – u mamy, taty, babci… |
Mówienie prawdy |
|
Dotrzymywanie obietnic: jeżeli rodzice obiecają, że przyjdą wcześniej, to trzeba dotrzymać słowa. |
Kłamstwa typu: pójdę tylko na chwilę do szatni i zaraz wrócę – dziecko czeka, czuje się smutne a potem oszukane; Nie dotrzymywanie umów zawartych wcześniej z dzieckiem, tj. przyjdę po ciebie po obiadku, po leżakowaniu, itp. |
Pozytywne komunikaty |
|
Uśmiech rodziców |
Smutni lub płaczący rodzice – skoro tak płaczą dorośli, to znaczy że TAM jest strasznie! |
Miłe życzenia dobrego dnia, typu: dobrej zabawy, baw się dobrze, miłego dnia… |
Słowa współczucia: przykro mi, ale musisz tu zostać; przepraszam, że cię to przyprowadziłam, ale muszę iść do pracy; nie bój się – strach i obawa w głosie rodziców to gwarancja niepokoju u dziecka! |
Usamodzielnienie dziecka |
|
Umiejętności takie jak: zgłaszanie potrzeb fizjologicznych, samoobsługa w toalecie, ubieranie się i rozbieranie – należy zadbać, aby ubrania dziecka były wygodne i nie sprawiały mu kłopotów, samodzielność podczas posiłków. |
Fakt, że dziecko nosi jeszcze pieluchę powoduje, że czuje się ono zawstydzone. Brak samodzielności w podstawowych czynnościach wzbudza w nim poczucie niższości, co z czasem przekształca się w chęć zwrócenia na siebie uwagi, często niestety krzykiem i płaczem. |
Przyzwyczajanie do pobytu w przedszkolu |
|
Stopniowe przygotowanie do dłuższego pobytu – jeżeli to możliwe. Jeżeli nie – namawianie już w domu dziecka do leżakowania (my nazywamy to odpoczynkiem) – dziecko szybko się męczy z powodu nadmiaru wrażeń i hałasu oraz działań diametralnie różnych od tych w domu rodzinnym. |
Rzucenie dziecka „na głęboką wodę”. Rozmowy przy dziecku o niepotrzebności leżakowania. |
Pamiętaj!
Żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze z uśmiechem!
Nauczycielka bardzo dużo wie o Twoim dziecku – zaufaj jej i porozmawiaj z nią. Dzieci po powrocie do domu bardzo często dużo mówią, o tym co zdarzyło się w przedszkolu. Jeżeli coś Cię niepokoi, budzi wątpliwości lub nawet bardzo cieszy – najpierw skontaktuj się z nauczycielem i zapytaj o to. Tylko współpraca z nauczycielką, oparta na wzajemnym zaufaniu przyniesie oczekiwane rezultaty!
Rodzice nowych przedszkolaków.
Bardzo cieszymy się, że wybrali Państwo nasze przedszkole, jako pierwszą placówkę edukacyjną dla swoich dzieci. Ze względu na nadal trwający stan epidemiczny, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy zostanie zorganizowane spotkanie z Państwem. Może się zdarzyć, że zobaczymy się dopiero we wrześniu. W związku wszystkie ważne informacje będa pojawiały się tutaj, na naszej stronie internetowej.
Tymczasem:
Szanowni Państwo!
Zgodnie z procedurami na czas reżimu sanitarnego w przedszkolu, z którymi się Państwo zapoznali i potwierdzili to swoim podpisem:
O wyjątkach od powyższych zasad może decydować jedynie dyrektor, który odpowiada za organizację bezpiecznej pracy przedszkola w tych trudnych warunkach.